Konsulent med flair for proces- og målstyring til Trafik- og Byggestyrelsen
Har du blik for styringsmæssige, organisatoriske og økonomiske og er du god til at eksekvere?
Budgetenheden har fornylig overtaget styrelsens arbejde med eksterne og interne mål. Der forestår et udviklingsarbejde, hvor styrelsen i højere grad skal koble mål, ressourcer og aktiviteter, herunder udarbejdelse af mål- og resultatplan, interne målplaner og styring af finanslovsproces. Man skal bidrage til udviklingen af målstyring, samt den efterfølgende opfølgning på målopfyldelse. Man vil herudover skulle deltage i øvrige projekter i enheden.
Om stillingen:
Budgetenheden har fornylig overtaget styrelsens arbejde med eksterne og interne mål. Der forestår et udviklingsarbejde, hvor styrelsen i højere grad skal koble mål, ressourcer og aktiviteter, herunder udarbejdelse af mål- og resultatplan, interne målplaner og styring af finanslovsproces. Man skal bidrage til udviklingen af målstyring, samt den efterfølgende opfølgning på målopfyldelse. Man vil herudover skulle deltage i øvrige projekter i enheden.
Stillingen indgår i et team på 6 medarbejdere, der varetager styrelsens udviklings- og analyseopgaver i relation til økonomistyring. Teamet er et af to teams, der tilsammen udgør Trafik- og Byggestyrelsens budgetenhed. Man vil få bred kontakt til mange niveauer i organisationen.
Der søges en akademiker med en samfundsvidenskabelig profil med nogle års erfaring eller en nyuddannet med ambitioner og interesse inden for området.
De væsentligste opgaver:
– Bidrage til større analyser og udviklingsopgaver
– Bidrage til udarbejdelse af mål- og resultatplaner og interne mål for styrelsens centre
– Sikre et koordineret og prioriteret finanslovsindspil til FFL og ÆF
– Indgå i samarbejdet med teamets øvrige medarbejdere om den samlede opgaveportefølje
Profilen:
Der søges en medarbejder med en relevant videregående uddannelse (fx cand.scient.pol., cand.polit., cand.oecon., cand.scient.adm.) med en struktureret og analytisk tilgang til arbejdsopgaverne. Man har overblik og evne til at sætte sig ind i en kompleks økonomi og er i stand til at formidle økonomiske problemstillinger både mundtligt og skriftligt.
Derudover har man lyst til eller erfaring med projektledelse, implementering og processtyring, og det vil være en fordel, at man har erfaring med og interesse i mål- og resultatstyring samt statslig økonomistyring.
Herudover forventes det, at man
- Tager initiativ og engagerer sig i sit arbejde
- Er vedholdende, handlekraftig og samtidig udviser åbenhed, respekt og imødekommenhed
- Er en holdspiller og har lyst til samarbejde med både sine kollegaer i teamet og resten af styrelsen
- Har gennemslagskraft
Hvad tilbydes?
Der tilbydes en spændende og udfordrende hverdag, hvor man omgås gode kollegaer i en uformel tone. Der arbejdes projektorienteret med varierede opgaver, hvorfor forventningerne er høje. Det medfører, at der sjældent er to dage, der ligner hinanden.
Trafik- og Byggestyrelsen
Trafik- og Byggestyrelsen er en dynamisk styrelse under Transport- og Bygningsministeriet med ansvar og opgaver på tværs af transportformerne jernbane, vej, luftfart og havne, hvor kerneområderne er tilsyn og regulering, samt regulering af byggeområdet.
Det er en åben og udadvendt organisation, placeret mellem det politiske niveau og branchens virksomheder. Der er mange forskellige faggrupper og udgør derfor en bred vifte af specialister og generalister.
Ud over et varieret og udfordrende job, som kræver høj faglig kvalitet, lægges der vægt på løbende kompetenceudvikling samt udvikling gennem ansvar og indflydelse på egne opgaver.
Matcher du jobbet så ring til Kim Holst på 23409103 eller send dit CV via: kh@howtowin.dk
tricker
[/gravityform]