Vores kunders mening
To måneder og så fik vi en ny direktør
En effektiv rekrutteringsproces på to måneder med Kim Holst ved roret, og så havde vi ansat en ny direktør til Arena Midt i Kjellerup. Bestyrelsesformand Svend Thue Damgaard fortæller:
Hvordan hjalp Kim Holst jer som rekrutteringskonsulent?
”Kim stod for hele forløbet – fra screening af kandidater til den endelige jobsamtaler, hvor han deltog. Det var en meget målrettet proces, hvor Kim løbende orienterede bestyrelsen om situationen. Han sikrede sig commitment undervejs og havde en sikker fornemmelse for, hvad der skal rapporteres, og hvornår der er tale om ubetydelige mellemregninger, som det ikke er værd at forstyrre en bestyrelse med.”
Var der særlige udfordringer i processen?
”På et tidspunkt var der i bestyrelsen uenighed om den kommende direktørs profil. Denne uenighed fangede Kim hurtigt, indkaldte til et møde og fik modsætningerne til at mødes, så han kunne gå videre med processen.”
Hvad er Kims primære styrker?
”Han er et behageligt mennesker, der har en bred virksomhedserfaring, som han gerne deler ud af. Kim har desuden en skarp evne til at spørge ind til og afdække de enkelte kandidaters styrker og i enkelte tilfælde ‘hullerne i osten’. Det kræver en god menneskeforståelse, en god spørgeteknik og en bred faglig indsigt at finde ud af, om en kandidat blot er god til at sælge sig selv, eller om kandidaten virkelig har, hvad vi skal bruge.”
Fortsætter I samarbejdet med Kim?
”Vi skal i gang med bestyrelsesudvikling hos Arena Midt. Og her er Kim vores tovholder.”